25 Април, 2024
0.0279

ЗОШТО РАБОТАТА НА ПИЛОТ Е МЕЃУ НАЈБАРАНИТЕ ВО СВЕТОТ: Плата оди и над десет илјади евра, ама „солена“ е и обуката

Објавено во: Финансии, Анализа 06 Февруари, 2024

Добивај вести на Viber

Пилотите се една од најпрофитабилните професии во светот бидејќи имаат највисоки плати после програмерите. Просечната плата на еден пилот во Србија е околу 2.000-3.000 евра, а може да достигне и до 5.000. Во светот тие бројки се уште посилни и капетан на авион во некои меѓународни компании може да заработува неверојатни 12.000 евра месечно! Оваа професија е секогаш дефицитарна на пазарот на трудот бидејќи е барана во сите области.

Пилотите во 2023 година биле втора најплатена професија во Србија според податоците на Републичкиот завод за статистика и нивната просечна плата во јули минатата година била 267.667 динари. Не е лесно да се дојде до оваа плата, ниту кај нас, ниту во светот. Има многу услови кои треба да се исполнат за да се вивне кон небото, од медицински до теоретски. Практичното знаење, како и сè друго, е клучно, па затоа се неопходни и многу часови летање. Сето ова можете да го научите во пилот училиштата и со посетување бројни курсеви.

Обуката за пилоти е скапа насекаде во светот и за неа треба да се издвојат повеќе од 100.000 евра, а во Србија чини од околу 40.000 до 70.000 евра.

Што е потребно за да се стане пилот?

Затоа се подразбира доволно пари, но и строги критериуми за извршување на оваа работа. На пример, познатиот Боинг 747 има капацитет од околу 415 патници, па може само да се замисли умешноста на неговиот летачки персонал, а да не зборуваме за платата.

Од пилотот се очекува секогаш да има одлично физичко и ментално здравје, да има развиени квалитети како одговорност, прецизност, стратешко размислување и слично. Процесот на обука на пилоти е долг, а на некои им требаат години да летаат и да добијат лиценца. Обуката започнува многу рано бидејќи еден од условите за аплицирање за оваа позиција е да имате најмалку 16 години и да имате одреден број часови летање зад себе. Должноста капетан во редовен воздушен сообраќај може да ја врши доколку има најмалку 21 година и има најмалку 1.500 часа летање како пилот.

Пилотот може да биде обучен да управува со различни класи на авиони и да добие приватна пилотска дозвола за летање со цивилни авиони (спорт, хоби, личен транспорт и лична употреба) и професионални комерцијални пилоти вработени во авиокомпании. Има и лиценца за професионален пилот на авиокомпанија.

Предности и недостатоци да се биде пилот

Во очите на многумина, работата на пилот заслужува голема почит и затоа голем број луѓе се преквалификуваат во текот на нивниот живот. Се случува да се работи за семејно наследство, односно да има неколку генерации пилоти во семејството, а има и такви кои од мали нозе имаат страст за авиони, па во тие случаи обуката е природна работа.

Можеме да кажеме дека платата е главната предност на оваа работа за многумина, но како што видовме не е лесно да се дојде до тој престиж. Освен тоа, патувањето до далечни дестинации и запознавањето на новите култури секако е примамливо. Бесплатните билети за семејството на пилотот е поволност што ја нудат некои авиокомпании. Сигурно постои најважната бесценета слобода што ја чувствувате додека летате, ќе речат некои пилоти и ќе истакнат дека љубовта кон оваа работа е рецептот за успех.

Сепак, треба да се спомене и другата страна на летањето. Една од доминантните негативни страни е двојноста на семејството. Распоредот на летови е непредвидлив, па кратките „престаноци“ или ноќевањата можат да бидат многу заморни, а одморите се кратки и нередовни. Искусните пилоти ќе го спомнат и зрачењето на кое е изложен авионот во воздухот, а промената на временските зони често остава последици во вид на хроничен замор. Работата со екипажот и другите вработени е веќе тема сама по себе.


Можеби ќе ве интересира

АМЕРИКА МОЖЕ ДА СЕ СООЧИ СО СТАГФЛАЦИЈА: директорот на JPMorgan Chase предупредува „економијата на САД се враќа на проблемите од 70-тите“

АМЕРИКА МОЖЕ ДА СЕ СООЧИ СО СТАГФЛАЦИЈА: директорот на JPMorgan Chase предупредува „економијата на САД се враќа на проблемите од 70-тите“

ВТОР МЕСЕЦ ПО РЕД ПАЃААТ - проесечната нето плата 39.276 денари, еве во кои сектори има најголемо намалување

ВТОР МЕСЕЦ ПО РЕД ПАЃААТ - проесечната нето плата 39.276 денари, еве во кои сектори има најголемо намалување

АКО ВЕЌЕ „ГЛАВАМ“ ВО БАНКА, БАРЕМ НЕКА БИДЕ ЗА ДА СИ КУПАМ СТАН - голем пораст на станбените кредити, еве колку должат граѓаните

АКО ВЕЌЕ „ГЛАВАМ“ ВО БАНКА, БАРЕМ НЕКА БИДЕ ЗА ДА СИ КУПАМ СТАН - голем пораст на станбените кредити, еве колку должат граѓаните

ДА СЕ ОДАНОЧАТ ТРИТЕ ИЛЈАДИ НАЈБОГАТИ ВО СВЕТОТ, А ПАРИТЕ ДА ОДАТ ДИРЕКТНО КАЈ СИРОМАШНИТЕ - еве го планот на една нобеловка

ДА СЕ ОДАНОЧАТ ТРИТЕ ИЛЈАДИ НАЈБОГАТИ ВО СВЕТОТ, А ПАРИТЕ ДА ОДАТ ДИРЕКТНО КАЈ СИРОМАШНИТЕ - еве го планот на една нобеловка

ЕВЕ КАДЕ ГИ ВЛОЖУВААТ СВОИТЕ ПАРИ 0,001 ПРОЦЕНТ ОД НАЈБОГАТИТЕ: Живеат поинаку од остатокот од светот

ЕВЕ КАДЕ ГИ ВЛОЖУВААТ СВОИТЕ ПАРИ 0,001 ПРОЦЕНТ ОД НАЈБОГАТИТЕ: Живеат поинаку од остатокот од светот

ДЕНАРОТ ГО „ПРЕТРКА“ ЕВРОТО, ИСТОРИСКИ МИГ ЗА ГРАЃАНСКИТЕ ЗАШТЕДИ - колку пари чуваат македонските граѓани во банка

ДЕНАРОТ ГО „ПРЕТРКА“ ЕВРОТО, ИСТОРИСКИ МИГ ЗА ГРАЃАНСКИТЕ ЗАШТЕДИ - колку пари чуваат македонските граѓани во банка

Николоски на средби во СБ – Продолжуваме со спроведување на реформите дефинирани со нашите партнери, 695 милиони долари поддршка од СБ

Николоски на средби во СБ – Продолжуваме со спроведување на реформите дефинирани со нашите партнери, 695 милиони долари поддршка од СБ

БЕРЗИТЕ СО ГОЛЕМИ ЗАГУБИ - индексот S&P 500 падна петти ден по ред

БЕРЗИТЕ СО ГОЛЕМИ ЗАГУБИ - индексот S&P 500 падна петти ден по ред

МАКЕДОНЦИТЕ ВО ГЕРМАНИЈА НА ГОЛЕМИ МАКИ – најевтина кирија е 1.000 евра, во големите градови уште поскапо

МАКЕДОНЦИТЕ ВО ГЕРМАНИЈА НА ГОЛЕМИ МАКИ – најевтина кирија е 1.000 евра, во големите градови уште поскапо