ЗОШТО ЛУКСУЗНИТЕ ПРОИЗВОДИ „ЦВЕТААТ“ ВО КРИЗИ - феноменот ги интригира и економистите и психолозите
Објавено во: Финансии 28 Април, 2025 07:38
Во моменти на глобални економски превирања, кога би се очекувало потрошувачите да го стегнат ременот и да ги фокусираат своите трошоци исклучиво на основните потреби, пазарот на луксузни производи честопати бележи неочекуван раст.
Феноменот на раст на продажбата на луксузни производи во време на криза ги интригира економистите, психолозите и претприемачите ширум светот.
Во време на неизвесност, луксузните производи честопати стануваат симбол на стабилност и безбедност. За многумина, купувањето брендирани часовници, накит, автомобили или дизајнерска облека е инвестиција во вредности што ги сметаат за долготрајни и сигурни. Довербата во етаблираните брендови расте, а потребата за „опипливо богатство“ станува сè поизразена.
Кризите предизвикуваат чувство на несигурност, страв и губење на контрола. Експертите за однесување на потрошувачите истакнуваат дека луксузните производи делуваат како средство за емоционална компензација. Со купување луксузни добра, поединците се обидуваат да го вратат чувството на моќ, статус и лична важност, дури и кога економските индикатори изгледаат обесхрабрувачки.
Важно е да се напомене дека луксузните производи ги купува одредена група потрошувачи во време на криза. Најчесто, зборуваме за богати поединци чие богатство не беше директно погодено од кризата или за оние кои веруваат дека инвестирањето во луксузни стоки е форма на диверзификација на портфолиото. На пример, луксузните часовници, како што се моделите од Rolex или Patek Philippe, не само што ја задржуваат својата вредност, туку и често ја зголемуваат со текот на времето.
Интересно е да се забележи дека луксузот денес не значи исклучиво поседување материјални добра. Сè повеќе и повеќе, луксузот се дефинира преку искуства – ексклузивни патувања, персонализирани услуги, велнес третмани и уникатни настани. Во време на криза, луѓето бараат чувство на уникатност и различност, или преку производ или искуство.
За оние кои развиваат или управуваат со бренд, кризните времиња можат да бидат можност за зајакнување на луксузниот сегмент. Клучот е да се одржи врвен квалитет, автентичност и емоционална врска со клиентите. Транспарентноста, општествената одговорност и ексклузивноста стануваат фактори што дополнително ја зголемуваат привлечноста на луксузниот бренд.
Извор: Вијести.ба
Можеби ќе ве интересира
ПРВ ПОЛОШ РЕЈТИНГ ЗА САД ОД 1917 ГОДИНА - Агенцијата „Мудис“ ѝ го намали кредитниот рејтинг од „ААА“ на „Аа1“

ДЕНАРОТ И БАНКАРСКИОТ СЕКТОР ОСТАНАА СТАБИЛНИ И ПОКРАЈ ПРЕДИЗВИЦИТЕ – мерките на НБРМ придонесоа за раст

„НАЈДОБРИТЕ ШТО МОЖЕ ДА ГИ ИМА НА ПАЗАРОТ“: Мицкоски за условите за парите од Обединетото Кралство 'блиску сме до конечно решение'

ЦЕНИТЕ НА НЕДВИЖНИНИТЕ ВО ЕВРОПА ЕКСПЛОДИРАА - еве каде становите станаа 17 пати поскапи

Напредува подготовката на банките за приклучување во европската платежна инфраструктура СЕПА

КИЛОГРАМ ОД ОВА РАСТЕНИЕ МОЖЕ ДА ЧИНИ НЕКОЛКУ ИЛЈАДИ ЕВРА: Коренот е многу баран низ целиот свет

РАСТЕ КРЕДИТИРАЊЕТО НА КОМПАНИИТЕ – индустрискиот сектор најголем корисник на банкарските заеми

ПРЕВОСТ НЕ БИЛ БЕЗ ПАРИ: Заработувал помеѓу 5.000 и 6.400 евра како кардинал

КОЈ БЕШЕ НАЈБОГАТИОТ ЧОВЕК ВО ПОРАНЕШНА ЈУГОСЛАВИЈА? Живеел во замок, а потоа изгубил сè - запаметен по најголемата загуба во историјата
