14 Декември, 2025
0.0467

ТРИНАЕСЕТ КОМПАНИИ ЈА ДРЖАТ ГЕРМАНСКАТА ЕКОНОМИЈА: Еве ги вистинските шампиони во продуктивноста

Објавено во: Економија 09 Мај, 2025 07:30

Добивај вести на Viber

Нова анализа на Институтот МекКинзи покажа дека растот на продуктивноста во една земја не е поттикнат од широка база на компании, како што често се претпоставува, туку од исклучително тесен круг на компании. Во Германија, само 13 компании – или само 0,4 проценти од анализираните 3.000 – беа одговорни за дури 65 проценти од вкупниот раст на продуктивноста помеѓу 2011 и 2019 година.

Нова студија на Институтот Мекинзи вклучува повеќе од 8.300 компании во Германија, САД и Велика Британија, а за анализа е избран периодот пред економските шокови предизвикани од пандемијата и војната во Украина, пишува WiWo.

Се вели дека германските лидери во растот на продуктивноста не го темелат својот успех првенствено на заштеди и намалувања, туку на стратешки инвестиции во иновации, нови технологии и модернизација на бизнис моделите. Меѓу нив беа онлајн трговецот на мало Zalando, малопродажниот синџир Rewe, технолошката група Carl Zeiss, логистичката компанија Hapag-Lloyd, производителот на мотори MTU Aero Engines и европскиот производител на авиони Airbus.

За разлика од Германија, во САД, високата продуктивност е дополнително поттикната од излегувањето на помалку ефикасните фирми од пазарот, што ослободува капитал и работна сила за поуспешните компании. Германија, предупредува Мекинзи, продолжува да страда од „продуктивни сопирачки“ – компании со ниски перформанси кои ретко се реструктуираат или го напуштаат пазарот, што го забавува целокупниот економски напредок.

„Го пропуштаме целиот потенцијал на вештачката интелигенција“

„Германија мора да ја преиспита својата стратегија.“ „Не е важна масата на просечни компании, туку скалирањето на мал број исклучително динамични компании“, вели Јан Мишке, еден од авторите на студијата. Тој додава дека покрај ефикасноста, фокусот мора да биде на иновациите, особено во контекст на вештачката интелигенција (ВИ).

„Ако ја користиме вештачката интелигенција само за намалување на трошоците, го пропуштаме нејзиниот целосен потенцијал“, додава тој.

Студијата е исто така еден вид сигнал до германската влада, а „МекКинзи“ апелира за структурни реформи и либерализација на пазарот со цел да се поттикне побрзо пренасочување на ресурсите кон попродуктивни сектори. Ова, заклучува Мекинзи, би можело да ја репозиционира Германија на врвот на глобалната ранг-листа на продуктивност.

Тпортал.рс

Можеби ќе ве интересира

Мицкоски: Мерките на Владата даваат резултати, зголемени бројки на туристи и ноќевања во првите 10 месеци

Мицкоски: Мерките на Владата даваат резултати, зголемени бројки на туристи и ноќевања во првите 10 месеци

Меѓународниот аеродром Скопје станува апослутен лидер во регионот по раст и по број на нови понудени места

Меѓународниот аеродром Скопје станува апослутен лидер во регионот по раст и по број на нови понудени места

КЛУЧ НА ДРЖАВНАТА КАСА ИЛИ МИЦКОСКИ ПРОГЛАСИ КАПИТУЛАЦИЈА НА ЕКОНОМИЈАТА! Чупеска за затворањето на трезорот на 15 декември

КЛУЧ НА ДРЖАВНАТА КАСА ИЛИ МИЦКОСКИ ПРОГЛАСИ КАПИТУЛАЦИЈА НА ЕКОНОМИЈАТА! Чупеска за затворањето на трезорот на 15 декември

МИЦКОСКИ СМИРУВА: Буџетот е ликвиден

МИЦКОСКИ СМИРУВА: Буџетот е ликвиден

Кинеската економија во 2025 година и предвидувања за 2026 година

Кинеската економија во 2025 година и предвидувања за 2026 година

Тактики, а не паника, ја создаваат моменталната вредност на криптовалутите

Тактики, а не паника, ја создаваат моменталната вредност на криптовалутите

Страв од вештачка интелигенција: Младите луѓе се префрлаат во квалификувани занаети

Страв од вештачка интелигенција: Младите луѓе се префрлаат во квалификувани занаети

Кока-Кола добива нов извршен директор: Енрике Браун ќе ја преземе функцијата во март

Кока-Кола добива нов извршен директор: Енрике Браун ќе ја преземе функцијата во март

Индустријата и потрошувачите можат да здивнат: ЕУ се согласи да ја укине забраната за бензин и дизел автомобили до 2035 година

Индустријата и потрошувачите можат да здивнат: ЕУ се согласи да ја укине забраната за бензин и дизел автомобили до 2035 година