СЕ ГРАДИ ЖЕЛЕЗНИЧКИ И ПАТЕН „ЅВЕР“ ВО ЕВРОПА: Од Данска до Германија за 7 минути низ подводен тунел
Објавено во: Економија 25 Јуни, 2024
Данска и Германија се на чекор до поврзување со најдолгиот подводен железнички и патен тунел во светот. Данскиот тунел Фемарн појас ќе го намали времето на патување меѓу Скандинавија и Централна Европа.
Данскиот крал Фредерик X во понеделникот го отвори првиот дел од идниот тунел долг 18 километри под Балтичкото Море. Ќе ја поврзе јужна Данска со северна Германија и ќе придонесе за зелена транзиција на транспортниот сектор.
Врската на појасот Фемарн, која се очекува да биде отворена во 2029 година, исто така ќе го намали патувањето од сегашниот 45-минутен премин на траект на само седум минути со воз.
Ќе го поврзе Родби на данска страна со Путгартен во Германија, со понатамошни патни и железнички врски со Централна Европа и нордиските земји.
Првиот дел од тунелот Фемарнбелт е подготвен за потопување
Кралот Фредерик ја откри плочата на влезот на првиот дел од тунелот долг 217 метри, кој подоцна оваа година ќе биде потопен во ровот на морското дно на данската страна. Тој фрли паричка на неговата слика во временска капсула со предмети донирани од оние кои ги изградиле бетонските елементи.
Компанијата Sund & Baelt, која го гради тунелот, тврди дека тоа ќе биде најдолгиот подводен тунел. Ќе вклучува и електрифицирана железница. Се очекува автомобилите да можат да го преминат Балтичкото Море за 10 минути по четири ленти, а возовите тоа ќе го сторат за седум минути.
Уште во 2011 година, беше одлучено да се изгради врска помеѓу јужниот дански остров Лоланд и северниот германски остров Фемарн како потопен тунел. Работата на данска страна започна во јули 2022 година, а на германска точно една година подоцна.
Колку ќе чини Fehmarn врската?
Тунелот ќе се состои од 89 бетонски елементи кои се градат во посебен објект во Родбихавн во Лоланд, кој се нарекува најголемото градилиште во Северна Европа, а првиот елемент беше излеан во мај.
Врската Фемарн ќе чини 55,1 милијарди круни (4,8 милијарди евра) и ќе ја плаќаат корисниците, додека данската влада подоцна ќе одлучи за патарината за тунелот.
Во последниве години, Данска изгради патни и железнички врски со соседна Шведска и меѓу двата големи дански острови.
Во 2000 година, мостот и тунелската врска преку теснецот Оресунд го поврзуваа Копенхаген со третиот по големина град во Шведска, Малме, а во 1998 година беше отворен патниот сообраќај помеѓу островот Фунен, каде што се наоѓа Одензе, третиот по големина град во Данска.