17 Јуни, 2024
0.0265

КИНЕЗИТЕ ДНЕВНО ИСПОРАЧУВААТ 88 ТОВАРНИ АВИОНИ СО СТОКА НАРАЧАНА ОД ИНТЕРНЕТ: Ако е сега вака, како ќе биде во септември, октомври, ноември и декември?

Објавено во: Економија, Свет 25 Мај, 2024

Добивај вести на Viber

Кинеските сајтови за онлајн тргување испраќаат 88 товарни авиони Боинг 777 ширум светот секој ден. Високиот обем на испораки предизвика вртоглаво покачување на цените на авионските товари, но засега двете компании се подготвени да субвенционираат брза испорака поради глобалната експанзија.

Пред девет месеци, Ниал ван де Вув, кој ги следи воздушните пратки ширум светот за логистичката аналитичка компанија Ксенета, никогаш не слушнал за Тема (платформа за онлајн шопинг).

Навидум преку ноќ, кинескиот сајт за онлајн шопинг Тему и неговиот брзорастечки конкурент Шеин станаа толку популарни кај американските потрошувачи што ги зголемија цените за експресниот воздушен превоз од Кина, создавајќи карго криза што ги менува глобалните трговски патишта за авиоиндустријата. Товарната индустрија во моментов се бори да опстане.

„Минатата година никој не го очекуваше тоа“, изјави за Форбс де Вув, главен офицер за воздушен сообраќај.

„Нивниот волумен би можел да биде со иста големина како и најголемиот шпедитер во светот. Нивните волумени се неверојатни“.

Во тоа време, компанијата беше стара само година и пол. „Ова е многу необично“, рече тој. „Не можам да замислам ниту една компанија која имала таква побарувачка на стоки. Тоа е страшниот дел од експоненцијалниот раст“.

Тему главно продава облека и предмети за домаќинството, а Шеин, кој го изгради својот бренд на брза мода, сега се прошири и на продажба на домашни апарати, гаџети и кујнски алати.

Тие се разликуваат од другите трговци на мало затоа што продаваат производи направени директно од помалку познати кинески компании, наместо да продаваат американски брендови кои се направени во странство. Ниската цена доаѓа од одлуката да се испорача стоката директно од тие производители, наместо да се работи со познати американски брендови кои наметнуваат повисоки трошоци, цени и квалитет.

Гореспоменатите кинески компании станаа толку познати што Saturday Night Live ја исмејуваше измислената компанија наречена „Xiemu“ во последната сезона на 18 мај.

Меѓутоа, со цел да се испорачаат производите до клиентите во разумна временска рамка, и двете компании во голема мера се потпираат на воздушниот сообраќај. Според февруарското истражување на Cargo Facts Consulting, Тему и Шеин заедно испраќаат околу 9.000 тони товар низ светот секој ден, приближно еднакво на 88 товарни бродови Боинг 777 натоварени до работ. (Големината е споредлива со флотата Prime Air на Amazon, која има 86 авиони во служба, според Planetspotters).

Ова ги зголеми цените на речиси невидени нивоа. Според најновите податоци на Xeneta, „просечната стапка“ за мајскиот товар од Кина до САД сега е околу 4,75 долари за килограм, што е највисока од крајот на минатата година и пркосејќи на типично силната побарувачка пред празничната сезона. Тоа е повеќе од двојно во споредба со истиот период во 2019 година, кога цената беше 2,32 долари за килограм.

Цените се сè уште пониски од неодамнешниот врв во 2020 и 2021 година, кога достигнаа дури 10 до 12 долари за килограм. Ова беше последица на пандемијата која создаде недостиг во синџирот на испорака и снабдување низ целиот свет. Сега, аналитичарите велат дека растот во голема мера е резултат на само две компании: Тему и Шеин.

Регионално, Korean Air изјави претходно овој месец дека остварила приход од 2,8 милијарди долари во текот на првиот квартал од 2024 година, наведувајќи ја „силната побарувачка за карго“. Тоа е за 20 отсто повеќе од претходната година. Авиокомпанијата додаде дека во текот на вториот квартал, ќе ја искористи зголемената побарувачка за онлајн купување од Кина, преку зајакнување на партнерските односи со клиентите и со распределба на капацитети на клучните линии“.

„Шејн и Тему имаат постојана жед за авионски патувања што не може да се спореди со ништо што досега сме виделе“, напиша аналитичарката за авионски патувања Ксенета Венвен Канг за Форбс.

Овој бум се одрази дури и на глобалната бродска рута. Темата започна со нови поморски и воздушни рути преку Тајван, Јапонија и Кореја до САД, „променувајќи ги традиционалните трговски обрасци“, се вели во извештајот на тајванската бродска компанија Димерко.

„Како резултат на тоа, цените на товарот од овие алтернативни рути сега ги надминуваат оние од континентална Кина, што е невообичаена појава.

Минатиот понеделник, кинеската влада трубеше нова воздушна рута помеѓу јужниот кинески град Женгжу и Далас и Атланта, кои „главно опслужуваат прекугранични пратки за онлајн трговија“.

Превозот на товар по воздушен пат е секогаш значително побрз и поскап во споредба со превозот со брод, кој може да превезе многу поголем обем на стока, но е значително побавен. Повеќето од светските стоки, мерени по волумен, се испорачуваат со брод, а во авионите обично се ставаат само стоки за кои е потребна брза испорака и висока вредност.

Има и еколошки трошок. Според Freitos, онлајн пазар за резервации, товарните бродови произведуваат приближно 10 до 40 грама јаглерод диоксид на тон-километар, што е многу помалку од воздушниот транспорт, кој испушта околу 500 грама јаглерод диоксид на тон-километар.

Засега, Shein и Temu нудат бесплатен превоз за нарачки над одредена големина, навидум подготвени да ги апсорбираат повисоките трошоци како кратенка за забрзан раст во САД.

„Тему и Шеин се потпираат на воздушен товар бидејќи нивниот бизнис модел е ултра брз мода и тие мора веднаш да ги извадат сите овие производи“, рече Џулермо Охово, директор на Cargo Facts Consulting, за Форбс. „Во моментов тие немаат друга опција освен да се потпрат на авионите.

Тоа би можело да се промени на среден до долг рок бидејќи компаниите бараат начини да ги намалат трошоците сега кога имаат (и двете) воспоставени платформи за онлајн тргување. Во моментов им недостига поморска и копнена логистичка мрежа споредлива со Amazon или Walmart, но и двете компании почнаа да го прошируваат своето присуство во САД и Мексико.

Шеин сега има два дистрибутивни центри во Индијана и Калифорнија, а Тему неодамна почна да работи со кинески трговци на мало кои веќе работат во САД.

Високата цена на превозот во воздух делумно доаѓа од претежно празните авиони кои треба да се вратат од САД во Кина: Превозот на тој начин чини можеби една петтина од цената на превозот од Кина до САД, рече ван де Вув.

„Добивате полн авион за САД и празен лет на враќање“, рече тој, користејќи го терминот авио индустрија за авион кој е речиси празен или целосно празен.

„Патот назад станува крвава борба“.

Ниту Шејн, ниту Тему не одговориле на барањето на Форбс за коментар.

Големата ТВ-рекламна офанзива во САД го поттикна растот на Тему, вклучително и рекламите за време на Супербоуловите во 2023 и 2024 година, кои ги охрабруваа Американците да „купуваат како милијардери“. Новите податоци од истражувањето објавени минатиот месец од Југов покажуваат дека речиси секој Американец анкетиран слушнал за компанијата.

Нејзината матична компанија PDD Holdings, која исто така поседува огромна онлајн сестринска продавница наречена Pinduoduo која работи само во Кина, вреди повеќе од 167 милијарди долари. PDD Holdings е технички со седиште на Кајманските Острови. Според последниот годишен извештај, компанијата има над 17.000 вработени ширум светот, од кои повеќето најверојатно ќе работат во Кина.

Минатиот месец, PDD Holdings забележа рекорден годишен профит од повеќе од 8,4 милијарди долари во 2023 година, што вклучува околу 5 милијарди долари нето добивка што се припишува на „другите подружници на PDD Holdings“, групацијата на која и припаѓа Тема.

Тоа е речиси двојно повеќе од профитот од 3,4 милијарди долари што го донесе кинеското огранок на компанијата.

Според CNBC, Шејн се проценува на 66 милијарди долари, што брзо се приближува до територијата на американските модни брендови како Гап и Меси.

Приватната компанија исто така порасна неверојатно брзо, од проценетите 2,5 милијарди долари приход во 2019 година на околу 48 милијарди долари оваа година, според ECDB, германска аналитичка фирма за е-трговија.

И двата бизниси, кои најверојатно ќе надминат приходи од 90 милијарди долари оваа година, би можеле да имаат рекордни сезони - а превозниците веќе изразуваат загриженост.

„Фактот што веќе зборуваме за ваков пазар ги тера многу луѓе да размислуваат за тоа колку предизвикувачка ќе биде шпицот на сезоната, четвртиот квартал“, изјави за Форбс Брајан Борке, главен комерцијален директор во SEKO Logistiks.

„Ако сега ситуацијата е ваква, а е само мај, замислете како ќе биде во септември, октомври, ноември и декември?

Форбс/н1.рс

Можеби ќе ве интересира

НОВ МЕГАПРОЕКТ ВО ХРВАТСКА, НА БРЕГОТ НИКНУВА „ГРАД НА ИДНИНАТА“ - ќе чини од 20 до 30 милиони евра

НОВ МЕГАПРОЕКТ ВО ХРВАТСКА, НА БРЕГОТ НИКНУВА „ГРАД НА ИДНИНАТА“ - ќе чини од 20 до 30 милиони евра

Скандалозно! Заради провизијата на ЕСМ Продажба сите девет школи во Општина Центар ќе плаќаат поскапа струја од касарните на АРМ

Скандалозно! Заради провизијата на ЕСМ Продажба сите девет школи во Општина Центар ќе плаќаат поскапа струја од касарните на АРМ

ГЕРМАНСКИОТ ПРОИЗВОДИТЕЛ НА СПОРТСКА ОПРЕМА „АДИДАС“ ИСТРАЖУВА ОПСЕЖНА АФЕРА - еве за што се работи

ГЕРМАНСКИОТ ПРОИЗВОДИТЕЛ НА СПОРТСКА ОПРЕМА „АДИДАС“ ИСТРАЖУВА ОПСЕЖНА АФЕРА - еве за што се работи

Во македонската Развојна банка се добива по 1.000 евра плата и никој не сака да си оди

Во македонската Развојна банка се добива по 1.000 евра плата и никој не сака да си оди

КОЈ Е РИЗИКОТ ОД ТРГОВСКА ВОЈНА МЕЃУ КИНА И ЕУ?: Дали таа е возможна и што би се случило доколку ја има?

КОЈ Е РИЗИКОТ ОД ТРГОВСКА ВОЈНА МЕЃУ КИНА И ЕУ?: Дали таа е возможна и што би се случило доколку ја има?

Квадрат на хрватското приморје чини 4.000 евра, во Албанија под 1.000: Ова се цените на недвижностите покрај море на местата каде Србите најмногу купуваат

Квадрат на хрватското приморје чини 4.000 евра, во Албанија под 1.000: Ова се цените на недвижностите покрај море на местата каде Србите најмногу купуваат

Измама од две евра завладеа со социјалните мрежи: Еве како да ја препознаете

Измама од две евра завладеа со социјалните мрежи: Еве како да ја препознаете

ЌЕ ИМ СЕ СЛУЧИ БУМ ИЛИ РАЗОЧАРУВАЊЕ: Еве како фудбалското првенство во Германија ќе влијае на економскиот раст

ЌЕ ИМ СЕ СЛУЧИ БУМ ИЛИ РАЗОЧАРУВАЊЕ: Еве како фудбалското првенство во Германија ќе влијае на економскиот раст

Европа ја губи битката, ѝ требаат радикални промени: Зошто е исплашена шефицата на Европската централна банка?

Европа ја губи битката, ѝ требаат радикални промени: Зошто е исплашена шефицата на Европската централна банка?