29 Април, 2024
0.0253

КАПИТАЛЕН ПРОМАШАЈ НА МИЛИЈАРДЕРОТ ИЛИ КОНЕЧЕН ТРИУМФ КОЈ МУ НОСИ УПРАВУВАЊЕ СО ЦЕЛИОТ ФИНАНСИСКИ СВЕТ? Еве што добива Маск со промената на Твитер

Објавено во: Анализа 08 Септември, 2023

Добивај вести на Viber

Одлуката беше само последниот пример на опсесијата на Маск со буквата X: неговиот прв деловен потфат беше X.com, кој подоцна стана PayPal. Потоа дојде Space Exploration Technologies Corp или скратено SpaceX, и го лансираше Tesla Model X, непосредно пред да го ребрендира Твитер, тој основаше нов стартап за вештачка интелигенција наречена xAI. Бизарно или не, тој го нарекол и својот син X Æ A-12 или скратено X.

Твитер, социјалната мрежа за микро-блогирање сега се нарекува X. Големите напори за ребрендирање на чудниот технолошки милијардер Илон Маск официјално се случија на крајот на јули, а последниот и симболичен чин на „убиство“ на Twitter следеше кратко потоа, кога логото е отстранета од седиштето на компанијата во Сан Франциско – поставени сини птици и црна ознака Х.

Тоа предизвика чудење кај корисниците и експертите, иако оваа промена на името всушност не е изненадување бидејќи Маск зборуваше за X уште пред купувањето на социјалната мрежа.

Според критичарите, Твитер не е било која компанија: тој стана дел од општеството, стана глагол. Познати личности, политичари, спортисти, обични луѓе, сите, особено во светот, ги твитнаа своите размислувања и мислења за речиси сè. Затоа, многумина потегот на Маск го нарекуваат фатална грешка, една по ред кога станува збор за Твитер.

И тој го нарече својот син Х

Имено, кога Илон Маск ја купи компанијата за 44 милијарди долари минатата година, тој реши да промени речиси се. Маск го отпушти раководството на компанијата, а потоа повеќе од три четвртини од нејзините вработени. Тој воведе промени во умереноста на содржината што резултираше со зголемување на говорот на омраза со последователен егзодус на огласувачи.

Иако сите свои напори ги насочи кон монетизирање на социјалната мрежа во желба да ја врати на нозе, доживеа фијаско манипулирајќи со цената и целта на т.н. сини крлежи, кои им ги делел на поединци и ги наплаќал на други. Речиси не поминува недела, а да не се воведат некои промени и карактеристики на платформата, а во исто време некој нов баг не предизвикува фрустрации кај корисниците.

Маск на крајот призна дека приходите од реклами на компанијата паднале за околу 50 отсто и дека готовинскиот тек е негативен, и покрај претходните најави дека компанијата ќе постигне финансиска стабилност оваа година.

Значи, дали новото име X означува обид за нов почеток? Како што често истакнуваат експертите, брендот ја претставува личноста на компанијата и нејзината мисија. Колку е позначајна промената, толку е позначајна промената во мисијата. Со менувањето на Twitter во X, Маск вели дека тоа повеќе не е стариот Twitter.

Сè што знаеме досега, повторуваат инсајдерите на Маск, е дека X за него значи нешто значително различно од она што значеше Твитер. Во времето на промената, Маск најави дека ребрендираната платформа ќе се прошири за да понуди „сеопфатна комуникација и можност за управување со целиот финансиски свет“.

Линда Јакарино, новиот извршен директор на X, рече за ребрендирањето: „Х е идната состојба на неограничена интерактивност – фокусирана на аудио, видео, пораки, плаќања/банкарство – создавање на глобален пазар за идеи, стоки, услуги и можности. Напојуван со вештачка интелигенција, X ќе не поврзе сите на начини на кои само што почнуваме да замислуваме“.

Таа додаде: Ребрендирањето е навистина ослободување од Твитер што ни овозможува да еволуираме надвор од нашиот наследен начин на размислување. Начинот на кој се собираме, начинот на кој се забавуваме, начинот на кој вршиме трансакции ќе се сменат бидејќи сè ќе биде на една платформа“.

„Ако останевме на Твитер, промената ќе беше само постепено. И би не суделе според нашето наследство“, изјави Јакарино. „И во X размислуваме за тоа што е можно. Ние во никој случај не сме за постепена промена на она што не може да се направи“.

Инаку, Маск веќе ја преименува компанијата во X Corp уште во март, шест месеци по завршувањето на купувањето, што потоа го опиша како „забрзувач во создавањето на X, апликации за секого“, а дури потоа и самиот бренд. .

Одлуката беше само последниот пример на опсесијата на Маск со буквата X: неговиот прв деловен потфат беше X.com, кој подоцна стана PayPal. Потоа дојде Space Exploration Technologies Corp или скратено SpaceX, и го лансираше Tesla Model X, непосредно пред да го ребрендира Твитер, тој основаше нов стартап за вештачка интелигенција наречена xAI. Бизарно или не, тој го нарекол и својот син X Æ A-12 или скратено X.

Слично на кинескиот WeChat

За апликацијата X за секого, Маск често зборуваше за тоа, иако критичарите не веруваа дека тој навистина ќе го направи тоа. Сега велат дека ќе се обидат да создадат супер апликација слична на кинеската WeChat with X. WeChat комбинира социјални медиуми, дигитални плаќања, купување и прелистување веб во една апликација, лансирана од технолошкиот гигант Tencent во 2011 година.

Тогашната средина во Кина и сегашниот американски конкурентен пазар не го фаворизираат Маск, според експертите, а сепак додаваат, „се работи за Илон Маск, непредвидлив техно маг, кој многупати докажал дека е способен да направи околностите да функционираат во негова корист“. Затоа, не останува ништо друго освен да почекаме и да видиме што ќе донесе новата X апликација.