04 Ноември, 2024
0.0249

АКО ПЛАНИРАТЕ ПАТУВАЊЕ СО АВИОН, ПОДГОТВЕТЕ ГИ НЕРВИТЕ-ДОПРВА ПОЧНУВА ЛУДИЛО НА АЕРОДРОМИТЕ: Авиокомпаниите најавуваат хаос!

Објавено во: Анализа 11 Јули, 2023

Добивај вести на Viber

Летната сезона е во тек, многу аеродроми се веќе пренатрупани, а европските авиокомпании само најавуваат хаос, гужва и доцнење на летовите. За многумина ова е проблем уште пред да полетаат, а многумина веќе имаат искуство како да се надоместат. Важно е да знаете дека имате право на компензација во случај на доцнење на летот и дека може да достигне до 600 евра во зависност од растојанието

.Еуроконтрол предупредува дека во следните 8 недели треба да очекуваме околу 33.000 летови дневно, што е зголемување за 8 отсто во однос на една година претходно. Неизбежни се големиот метеж, одложувањата и одложувањата, а со тоа и откажувањата на летовите како и користењето на подолги линии за да се избегнат преоптоварените области.

На пример во Србија, виокомпанијата WizzAir планира да откаже или привремено да прекине неколку линии од три пазари на поранешна Југославија. Според компанијата, летот од Ниш до Малме ќе биде откажан во Србија, во БиХ ќе откажат летови од Бања Лука до Стокхолм и Хамбург, додека во Црна Гора ќе откажат летови од Подгорица за Рим и Виена.

Во случај на откажан лет, луѓето генерално не знаат дали имаат право на олеснување, дали се работи за враќање на билетот или само ваучер за ручек на аеродром. Во најкус можен рок надоместокот за штета може да достигне и до 600 евра, а има и други бројни поволности.

Она што е важно да се знае е дека при рефундирање или рекламирање на авионски билети , често за ист проблем, авиокомпаниите, особено „нискобуџетните“, се однесуваат сосема поинаку со различни клиенти. Така некои добиваат отштета, но некои ништо.

Доколку доцнењето е помало од 2 часа, сите патници треба да јадат и пијат, т.е. авиокомпанијата може или да ви ги надомести овие трошоци или да ви даде ваучер за нив на барање. Има правила и тие изгледаат вака.

Должина на летот / износ на такса:

Летови до 1.500 километри: 250 евра

Летови во ЕУ подолги од 1.500 километри: 400 евра

Летови кои поаѓаат од Европа од 1.500 до 3.500 километри: 400 евра

Летови кои поаѓаат од ЕУ подолги од 3.500 километри: 600 евра.

Откажување на летот и такси

Дури и во ситуација кога вашиот лет е откажан и сте пренасочени кон друг лет што полетува подоцна, имате право на компензација. Доколку поради тој трансфер доцните помалку од 2 часа, може да добиете од 125 до 300 евра во зависност од должината на летот, додека за доцнење од 3 часа или повеќе може да добиете надомест од 250 до 600 евра.

Надомест дури и ако сте сместени во пониска класа

И во оваа ситуација, авиокомпаниите треба да ви платат некаков вид компензација. Имено, како и во претходните случаи, се зависи од должината на летот, а таксите се движат од 30 отсто од вредноста на оригиналниот билет, па се до 75 отсто.

Она што е специфично за „нискобуџетните“ компании е тоа што нивните авионски билети се многу поевтини од обичните и дека таксите што ви ги должат често се многу повисоки од цената на самиот билет. Многу често овие компании гледаат да ги „надминат“ своите патници и да им понудат само барање за билети или пренасочување, но сепак можете да добиете такса од нив ако контактирате со една од меѓународните компании што го прават токму тоа.

Права на патници поради доцнење/откажување на летот

Кои се обврските на авиокомпанијата доколку летот биде откажан

Како и секој друг бизнис, авиокомпаниите се обидуваат да ги задржат своите трошоци на минимум, па кога летот ќе биде откажан, повеќето од нив тактички ќе се фокусираат да ви понудат пренасочување до вашата крајна дестинација. Сепак, авиокомпаниите се обврзани да му дадат на патникот избор помеѓу пренасочување и враќање на парите, но и следново:

*да поднесе известување за правата што ги има според Законот (најчесто напишано на самиот електронски билет - меѓународна практика, избегнувајќи печатење нови трудови за секој откажан лет);

*нудат бесплатни оброци и освежување во зависност од должината на чекањето, како што е пропишано со процедурата на компанијата;

*обезбеди хотелско сместување, како и превоз до него

*овозможете два бесплатни телефонски повици и испратете пораки

*ја надомести штетата (помеѓу 250 и 600 евра, во зависност од должината на летот и доцнењето настанато за време на пренасочувањето).