04 Мај, 2024
0.0600

НОВИ ПРОБЛЕМИ ЗА „БОИНГ“: ќе плати 443 милиони долари на авиокомпаниите за приземјувањето на авионите Max 9

Објавено во: Економија, Свет 25 Април, 2024

Добивај вести на Viber

„Боинг“ пријави малку помала загуба во првиот квартал во споредба со истиот период пред една година, но рече дека поправањето на проблемите што привлекоа внимание по инцидентот на „Аљаска Ер“ ќе го уназади неговото финансиско закрепнување и ќе го чини 443 милиони долари како компензација за клиентите на авиокомпаниите.

Боинг објави основна оперативна загуба од 388 милиони долари, или 1,13 долари по акција, од 440 милиони долари што ги загуби по таа основа една година порано. Тоа беше значително помалку од прогнозата на аналитичарите за 1,63 долари по акција во кварталот. Но, подобрувањето дојде надвор од нејзината клучна единица за комерцијални авиони, каде загубите од операциите речиси се удвоија на 1,1 милијарди долари.

Приходите се намалија за 1,4 милијарди долари, или 8% на 16,6 милијарди долари, бидејќи проблемите во производителот на авиони резултираа со остар пад на испораките на авиони за клиентите на авиокомпаниите. Компанијата најголемиот дел од парите ги добива од продажбата на комерцијални авиони само при испорака до клиентите.

Малку подобрите финансиски резултати од очекуваните не ја надоместуваат компанијата која се бори со прашања од Конгресот, регулаторите и патувачката јавност за квалитетот и безбедноста на нејзините авиони. Не само што се обидува да ја поправи својата тешко нарушена репутација, туку и да ги задоволи клиентите на авиокомпаниите кои се повредени со тоа што не го добиле авионот што им бил ветен. Боинг соопшти дека ги презема неопходните чекори за да ги поправи проблемите со квалитетот. Но, тие поправки ќе продолжат да предизвикуваат дополнителни загуби и промашени цели за испорака во месеците што следат.

Боинг соопшти дека ќе произведе помалку авиони 737 Max отколку што првично планираше за остатокот од оваа година, бидејќи се обидува да ги реши проблемите на своите производни линии. Производството на неговиот поголем 787 Dreamliner, исто така, ќе биде ограничено поради проблеми со добавувачите, рече тој.

„Ќе одвоиме потребно време за да ги зајакнеме нашите системи за управување со квалитетот и безбедноста, а оваа работа ќе нè постави за посилна и постабилна иднина“, рече извршниот директор Дејв Калхун, кој во текот на кварталот ги објави своите планови да ја напушти функцијата на крајот на годината, пренесува „Си-Ен-Ен“.

Компанијата соопшти дека резултатите биле повредени од компензацијата на клиентите на авиокомпаниите за тринеделното заземјување на авионите 737 Max 9, по инцидентот на 5 јануари во кој се откачил приклучокот на вратата на летот на Алјаска ерлајнс оставајќи отцепена дупка на страната на авионот веднаш по полетувањето.

Alaska Air и United Airlines, двата превозници со најмногу 737 Max 9 авиони во нивната флота, веќе објавија дека постигнале договори за компензација со Boeing.

Инцидентот предизвика серија истраги за Боинг од страна на Националниот одбор за безбедност на транспортот, Федералната управа за авијација и Министерството за правда, од кои последното може да ја изложи компанијата на кривична одговорност. Тој, исто така, го фокусираше вниманието на безбедноста и квалитетот на своите авиони, како и на начинот на третирање на вработените кои изразуваат загриженост за тие прашања, вклучително и сослушувања во Конгресот.

„Боинг“ соопшти дека има преземено нова обврска за подобрување на квалитетот и безбедносните прашања и дека сака вработените со загриженост да ги донесат напред.

Калхун рече дека е уверен дека Боинг ќе може да ги направи потребните промени за да се врати во профитабилност за прв пат од 2018 година, но тој рече дека промените што ќе ги направи ќе го одложат временската рамка за повторно да биде профитабилна.

„Иако овој напор ќе го забави нашиот тајминг за закрепнување, сега гледаме доказни точки кои ни даваат доверба дека ќе почнеме да се стабилизираме и да ги подобруваме перформансите напред“, рече тој на повикот на инвеститорите на компанијата.

Компанијата не би дала никакви насоки за тоа колку пари ќе загуби оваа година или точно кога очекува да биде профитабилна. Калхун рече дека компанијата е уверена во својата цел да произведе позитивен готовински тек од 10 милијарди долари годишно, иако тој рече дека сега се обидува да го стори тоа подоцна во периодот од 2025 до 2026 година што го постави како своја цел.

„Ние сме апсолутно посветени да направиме се што можеме за да се увериме дека нашите регулатори, нашите клиенти и што е најважно, нашите вработени и јавноста се 100 отсто сигурни во Боинг“, рече тој. „Важно е нашите луѓе и нашите засегнати страни да разберат колку ветувачка изгледа иднината на Боинг. Побарувачката низ нашето портфолио останува неверојатно силна. Нашите луѓе се од светска класа. Има многу работа пред нас, но јас сум горд на нашиот тим и останувам целосно уверен во нашата иднина“.

Но, агенцијата за кредитен рејтинг Мудис нема толку голема доверба во изгледите на Боинг за пресврт на работите. Го намали кредитниот рејтинг на компанијата на Baa2, само еден чекор над статусот на несакана обврзница, и ѝ даде негативна перспектива, што сугерира дека на хоризонтот може да се појави уште едно намалување.

Moody's рече дека верува дека „спротивните ветрови што ги запираат комерцијалните авиони сега ќе опстојат барем до 2026 година“. Исто така, се вели дека проектираниот годишен готовински тек на компанијата ќе падне во однос на долгот од 4,3 милијарди долари што доспева во 2025 година, а исто така и од 8,0 милијарди долари што доспеваат во 2026 година, и затоа Боинг ќе мора да издаде нов долг за да ги финансира тие недостатоци.

Акциите на Боинг (БА), кои загубија 35 проценти досега оваа година до затворањето во вторникот, паднаа за уште 3 отсто во попладневното тргување по повикот на инвеститорите, откако беа зголемени за повеќе од 3 проценти во раното тргување на помалото од прогнозираното загуба.

Боинг имаше низа загуби и проблеми со квалитетот на неговите авиони кои датираат од пред најмалку пет години. Двете фатални несреќи на 737 Max кон крајот на 2018 и почетокот на 2019 година, во кои загинаа 346 луѓе, беа поврзани со дефект во дизајнот на авионот и доведоа до 20-месечно заземјување на најпродаваниот модел на Боинг. Имаше последователни проблеми со квалитетот на млазниците откако 737 Max беше вратен во употреба.

Сите изјави дека компанијата пријавила основни оперативни загуби од 31,9 милијарди долари од почетокот на заземјувањето во 2019 година.

Но, објави рекорден месец за нарачки во декември, ограничувајќи го она што беше една од најдобрите години досега во однос на продажбата на комерцијални авиони. Испораките, исто така, достигнаа највисоко ниво во последните пет години, па дури и објавија редок основен оперативен профит од 90 милиони долари за четвртиот квартал од 2023 година. Исто така, ги објави плановите за зголемување на производството на 737 Max во текот на 2024 година со цел да се врати одржливата профитабилност.

Но, до моментот кога ги објави тие подобри резултати за 2023 година, инцидентот на летот на Алјаска Ер веќе се случи, со што ги урна надежите дека ќе ги остави зад себе своите финансиски проблеми.

Додека НТСБ не утврди кој конкретно е виновен за несреќата, прелиминарната истрага покажа дека млазот оставил фабрика на Боинг да ги пропушти четирите завртки потребни за да го држи приклучокот на вратата на место.

Можеби ќе ве интересира

ИНВЕСТИЦИЈА ОД 720 МИЛИОНИ ЕВРА ВО ГОРИВО НА ИДНИНАТА: ЕУ инвестиција, а две европски земји го земаат најголемиот дел од колачот

ИНВЕСТИЦИЈА ОД 720 МИЛИОНИ ЕВРА ВО ГОРИВО НА ИДНИНАТА: ЕУ инвестиција, а две европски земји го земаат најголемиот дел од колачот

ПО ПРВИОТ БРАН ОТКАЗИ: Дали Тесла подготвува нов круг отпуштања, уште поголем?

ПО ПРВИОТ БРАН ОТКАЗИ: Дали Тесла подготвува нов круг отпуштања, уште поголем?

ЕВЕ КОИ АВИОКОМПАНИИ СЕ ПОД ЛУПА: Европската асоцијација за заштита на потрошувачите пријавила 17 фирми до ЕК

ЕВЕ КОИ АВИОКОМПАНИИ СЕ ПОД ЛУПА: Европската асоцијација за заштита на потрошувачите пријавила 17 фирми до ЕК

Гаспром забележа нето загуба од 6,4 милијарди евра во 2023 година, прва во последните 14 години

Гаспром забележа нето загуба од 6,4 милијарди евра во 2023 година, прва во последните 14 години

НОВ СКОК НА ЦЕНИТЕ НА ХРАНАТА ВО АПРИЛ - најскапо месото

НОВ СКОК НА ЦЕНИТЕ НА ХРАНАТА ВО АПРИЛ - најскапо месото

ПАДНА СПОГОДБА - Џонсон и Џонсон ќе плати 6,475 милијарди долари по многубројните тужби за добиен рак од нивната пудра

ПАДНА СПОГОДБА - Џонсон и Џонсон ќе плати 6,475 милијарди долари по многубројните тужби за добиен рак од нивната пудра

„ПЛАТАТА НА КЕЛНЕРИТЕ ВО ХРВАТСКА 1.200 ЕВРА, ВО АВСТРИЈА 3.000 ЕВРА“: ќе работат само луѓе од трети земји

„ПЛАТАТА НА КЕЛНЕРИТЕ ВО ХРВАТСКА 1.200 ЕВРА, ВО АВСТРИЈА 3.000 ЕВРА“: ќе работат само луѓе од трети земји

„Да се напушти вештачкото надувување на капиталните инвестиции“: еве што велат економистите за изборните ветувања на партиите

„Да се напушти вештачкото надувување на капиталните инвестиции“: еве што велат економистите за изборните ветувања на партиите

ПОРАДИ КЛИМАТСКИТЕ ПРОМЕНИ: Колку маслиново масло произведува Шпанија?

ПОРАДИ КЛИМАТСКИТЕ ПРОМЕНИ: Колку маслиново масло произведува Шпанија?