16 Мај, 2024
0.0308

„ЛИДЛ“ ВО СРБИЈА СО НЕОЧЕКУВАН ПОТЕГ: германската компанија го откажа рекламирањето на „проруските медиуми“

Објавено во: Балкан 29 Април, 2024

Добивај вести на Viber

Големите брендови како Лидл, Кока-Кола и Лореал мора да престанат да се рекламираат на проруските медиуми на Балканот, им порачаа членовите на Европскиот парламент на компаниите во писмото што го виделе вработени во „Политико“. Во својот одговор, Лидл наведува дека „значително ги намалиле“ трошоците за рекламирање на ТВ Пинк и ТВ Хепи од средината на 2023 година и дека престанале да се рекламираат во 2024 година, пишува N1.

Петнаесет брендови треба „ригорозно да ги прегледаат своите рекламни политики за да се осигураат дека нема да ги финансираат, дури и ненамерно, медиумските куќи познати по ширење дезинформации“, се вели во писмото испратено во четвртокот од бугарскиот конзервативец Андреј Ковачев и 15 други пратеници од десниот центар, социјалист и зелена.

Целните компании се Lidl, Delhaize Group, Procter & Gamble, Coca-Cola, A1, Jetel, Ferrero, Heineken, Mars, Mondelez, L'Oreal, GlakoSmithKlein (GSK), Bosch, Samsung и Amazon.

Ковачев изјави за Политико дека „антидемократските наративи претставуваат сериозна закана за демократијата“, особено „во оваа клучна изборна година“, мислејќи на изборите во ЕУ.

Претставниците на ЕУ и експертите за дезинформации предупредуваат на зголемен бран лажни вести на интернет и обиди на странски земји да влијаат врз гласањето пред изборите за Европскиот парламент во јуни.

„Многу медиумски организации кои промовираат проруски дезинформации често користат реклами купени од реномирани компании за да го зајакнат својот кредибилитет“, рече Ковачев, додавајќи дека овие брендови не биле секогаш свесни дека на крајот може да „поддржуваат проруски пропагандни канали“.

Балканската иницијатива за слободни медиуми - невладината организација со седиште во Брисел која стои зад овој потег - во 2023 година објави дека светските брендови, преку агенции и фирми за адтехнологија, трошат стотици милиони евра на српски и бугарски медиуми кои шират владина пропаганда и поврзани приказни дека го поддржува Кремљ од почетокот на инвазијата на Украина.

Српските ТВ Пинк и ТВ Хепи, кои во голема мера се потпираат на приходите од реклами од меѓународни компании, емитуваат лажни тврдења дека самата Русија е „под агресија“ и „принудена“ да спроведе „специјални воени операции“ во Украина, еуфемизам што тие го измислија од Москва и се однесува на војната во Украина.

„Огласувачите самите не поставуваат реклами на Интернет, технолошките компании го прават тоа наместо нив. За жал, ова води до искривување на информациите“, објасни Клер Аиткен, извршен директор на Check Me Ads, непрофитна организација со седиште во САД која помогна во изготвувањето на извештајот.

„Во овој момент, огласувачите треба редовно да ги прегледуваат своите реклами за ова прашање. И бидејќи финансирањето на пропагандата и говорот на омраза е лошо за сите нас, сите ние треба да бараме потранспарентен систем за рекламирање“, рече Аиткен.

Не се работи само за пари, се наведува во писмото на пратеникот. Репутацијата и моќта на овие брендови „несвесно им дава легитимитет на овие медиуми, што го влошува ширењето и влијанието на дезинформациите“.

Европратениците бараат од компаниите да се залагаат за „вистината и интегритетот со внимателно прераспределување на буџетите за рекламирање подалеку од платформите што ги загрозуваат овие основни вредности“.

Портпаролот на ГСК изјави за Политико дека компанијата не се рекламира на Балканот.

Портпаролот на Лидл рече дека тие веќе презеле акција „неколку месеци пред ова писмо“ и дека „значително го намалиле“ трошењето за рекламирање на ТВ Пинк и ТВ Хепи каналите од средината на 2023 година и престанале да се рекламираат на вториот во 2024 година.

Лидл нема договорни односи со ниту еден „проруски медиум во Бугарија“, додаваат тие.

Ниту една од другите целни компании не одговори на барањето на Политика за коментар до објавувањето на текстот.

Извор: Правда.рс

Можеби ќе ве интересира

ИМАЛ ПОВЕЌЕ ПРИЈАВИ ВО ПОЛИЦИЈА: Какви дела вршел човекот кој му се закани на Вучиќ?

ИМАЛ ПОВЕЌЕ ПРИЈАВИ ВО ПОЛИЦИЈА: Какви дела вршел човекот кој му се закани на Вучиќ?

ПОЛИЦИЈАТА ГО УАПСИ: По пукањето во Фицо, маж му се закани на Вучиќ дека тој ќе биде следен

ПОЛИЦИЈАТА ГО УАПСИ: По пукањето во Фицо, маж му се закани на Вучиќ дека тој ќе биде следен

СРПСКАТА ПРЕСТОЛНИНА СПРЕМНА ДА ЗАРАБОТИ 10 МИЛИОНИ ЕВРА ЗА ДВА ДЕНА - хотелите во Белград пребукирани, еве колку кревети останаа

СРПСКАТА ПРЕСТОЛНИНА СПРЕМНА ДА ЗАРАБОТИ 10 МИЛИОНИ ЕВРА ЗА ДВА ДЕНА - хотелите во Белград пребукирани, еве колку кревети останаа

ДЕТСКИ ПРОИЗВОД СЕ ПОВЛЕКУВА ОД ПАЗАРОТ ВО СОСЕДСТВОТО - играчката содржи огромно количество олово

ДЕТСКИ ПРОИЗВОД СЕ ПОВЛЕКУВА ОД ПАЗАРОТ ВО СОСЕДСТВОТО - играчката содржи огромно количество олово

„ВЕ ИНТЕРЕСИРА ОД КАДЕ МОЈАТА ДНК НА ЧАУРА ВО УЧИЛНИЦАТА? ОСЛОБОДЕТЕ ЈА ВАШАТА ИМАГИНАЦИЈА“ - Одбраната на мајката на момчето убиец од Рибникар срамна и дрска

„ВЕ ИНТЕРЕСИРА ОД КАДЕ МОЈАТА ДНК НА ЧАУРА ВО УЧИЛНИЦАТА? ОСЛОБОДЕТЕ ЈА ВАШАТА ИМАГИНАЦИЈА“ - Одбраната на мајката на момчето убиец од Рибникар срамна и дрска

ГЕРМАНИЈА ДРАСТИЧНО ГО ЗГОЛЕМИ БРОЈОТ НА РАБОТНИ ВИЗИ ЗА МАКЕДОНЦИТЕ И ДРУГИТЕ БАЛКАНЦИ: Ова се професиите кои најдобро ќе се снајдат, платите одат и до 7.000 евра

ГЕРМАНИЈА ДРАСТИЧНО ГО ЗГОЛЕМИ БРОЈОТ НА РАБОТНИ ВИЗИ ЗА МАКЕДОНЦИТЕ И ДРУГИТЕ БАЛКАНЦИ: Ова се професиите кои најдобро ќе се снајдат, платите одат и до 7.000 евра

НЕ САКАШЕ ДА СВЕДОЧИ ПРОТИВ СИНОТ: Почина мајката на осомничениот за убиството на Данка Илиќ

НЕ САКАШЕ ДА СВЕДОЧИ ПРОТИВ СИНОТ: Почина мајката на осомничениот за убиството на Данка Илиќ

НЕМА „ПЛАФОН“ ЗА ЦЕНИТЕ ВО ГРЦИЈА - СТАНОВИТЕ НАД 1.000 ЕВРА: Многумина жалат што платиле порано

НЕМА „ПЛАФОН“ ЗА ЦЕНИТЕ ВО ГРЦИЈА - СТАНОВИТЕ НАД 1.000 ЕВРА: Многумина жалат што платиле порано

УШТЕ ЕДЕН ПОЗНАТ БЕЛГРАДСКИ ХОТЕЛ ОДИ НА ПРОДАЖБА: Отворен пред повеќе од 100 години

УШТЕ ЕДЕН ПОЗНАТ БЕЛГРАДСКИ ХОТЕЛ ОДИ НА ПРОДАЖБА: Отворен пред повеќе од 100 години