СО ГОДИНИ УСПЕШНО ГО ВОДИ СЕМЕЈНИОТ БИЗНИС, НАЈМНОГУ МУ КОРИСТЕЛЕ СОВЕТИТЕ ОД НЕГОВИОТ ДЕДО - успешна бизнис приказна
Објавено во: Економија 09 Ноември, 2024
Александар Стамевски многу успешно го води семејниот бизнис Стамевски доо во Србија, пишува порталот Бонитет.ком, кои направиле интервју со овој бизнисмен.
Тој е претставник на третата генерација на чело на компанија која работи 70 години и денес е на самиот врв во производството на слатки.
Денес, „Стамевски“ доо, на чело со Александар Стамевски, произведува повеќе од 30 тони слатки месечно и нивните слатки се достапни на над 400 маркети низ Србија.
Како ги заработивте првите пари?
Првите пари ги заработив помагајќи и на баба ми во тогашната пекара. Работев со неа во одделот за продажба и на крајот од денот таа ќе ми дадеше некоја ситница како моја заслуга за мојата помош и труд. Тоа беа номинално мали пари, но мене тогаш и до ден денес ми претставуваа најголема награда на светот и лична сатисфакција што сам за прв пат заработив нешто.
Која е личноста од која научивте најмногу?
Дедо. Од денешна перспектива, дедо можеби не го замислуваше нивото до кое ќе достигне една обична, мала, локална пекара, но успеа да ми објасни и научи мене и целото семејство како да работиме и да се трудиме во животот. Лебот е навистина наједноставен производ во светот, но кога ќе направите име од такво нешто и ќе го зачувате со текот на времето, негувате и правете се што треба за тоа што го правите да добие огромна публика и да го зачува и пренесе тој позитивен епитет и синоним низ генерации и децении, тогаш веќе не е толку едноставна работа како на почетокот на оваа реченица.
Која е вашата најголема животна промена?
Ако тоа е промена во животот, тогаш тоа дефинитивно е создавање на сопствено семејство. А тоа да се вклопи во развојот и растот на семејниот бизнис е некако постојан процес и секогаш под испитување. Како и колку од она што е најдобро да се измеша без страдање на крајот, но и одржливост и успех.
Што се пари за тебе?
Дефинитивно значи ако дилемата е помеѓу целта и средството. Многу работи што ги правиме или планираме да ги направиме имаат пари, профит како крајна цел. Но, ако гледаме уште поширока и подолга слика и поставиме реални визии и цели на долгорочно одржливо и, слободно можам да кажам, преносливо ниво на следните генерации, тогаш парите мора да ги гледаме како алатка и некако, обновлив извор на енергија. Пари се заработуваат и трошат. Некои работи се заработуваат, стекнуваат и заштедуваат и поентата е никогаш да не ги потрошите. Име, традиција, углед, бренд, доверба...
Од друга страна, парите се време. Мораме да ги поминеме речиси сите резултати од нашите постапки низ двата филтри за да ја добиеме реалноста и вистинската количина на одреден успех. Само една димензија може сериозно да ја загрози другата.
Кој е вашиот најголем деловен неуспех?
Ги имаше многу, не би можел да издвојам некој конкретно. Се случија и се во минатото. Никој од нив не ми беше толку важен за да го носи тој епитет - најголем. Едноставно кажано, грешките се дел од бизнисот и тие мора да се случат. Важно е да ги надминете на вистински начин и да извлечете нешто корисно, поука од нив.
Од кого барате совет кога донесувате важна одлука?
Прашувам се, оние чие мислење е важно и релевантно за мене. Многу сум љубопитен и љубопитен за тоа како моите мисли и дилеми оставаат впечаток кај другите и како јас лично се чувствувам за тоа. Помага многу за дотерување, можеби дури и веќе донесена одлука.
Советите од блиски и доверливи луѓе се секогаш корисни, но често може да се случи некои крајно логични и практични совети да не бидат баш најдобрата можна одлука. Понекогаш треба да бидете автентични и нестандардни во донесувањето важни одлуки. Тоа прави разлика.
Фото: Linkedin
* Наградата се доделува на котирано друштво, избрано со гласање преку онлајн анкета на веб страниците на Берзата и интернет порталот „Фактор“, кој е партнер на Берзата во доделувањето на оваа награда. Гласањето се врши паралелно на двете веб страници и акцијата на издавачот што ќе има најмногу гласови од двете анкети збирно, ќе биде прогласена за Акцијата на годината по избор на јавноста за 2024 година.
Предмет на анкетата е листа од десет котирани акции, избрани врз основа на остварениот промет и транспарентноста во нивното работење.