ШТРАЈКОТ КОЈ МОЖЕ ДА ЈА ПОТРЕСЕ АМЕРИКАНСКАТА ЕКОНОМИЈА - синдикатите бараат покачување на платите, ќе интервенира ли Бајден?
Објавено во: Економија 01 Октомври, 2024
Според синдикатите речиси 50.000 членови на Меѓународната асоцијација на долгоморци (ИЛА) штрајкуваат од денеска, а тоа се пристаништата на источниот и заливскиот брег. Со нивниот штрајк стопиран е протокот на голем дел од производите за увозот и извозот, и според економистите штрајкот може да прерасне во еден од најголемите „прекини“ на работата во Америка во последната деценија.
Бидејќи илјадници пристанишни работници од Мејн до Тексас излегоа на штрајк прераснува во закана дека ќе ја потресе американската економија само пет недели пред претседателските избори, објави Волстрит журнал.
Договорот меѓу Поморската алијанса на Соединетите држави, која ги претставува пристаништата, и околу 45.000 членови на Меѓународната асоцијација на сопственици на бродови (ИЛА) истече на полноќ, што ги натера работниците да ја напуштат работата во првиот штрајк на синдикатот од 1977 година.
Работодавците на пристаништето ја зголемија својата понуда за плати на 50 отсто зголемување во текот на шест години, од претходните 40 процнети, но синдикатот бараше зголемување на платите од 77 отсто во текот на шест години.
Некои аналитичари велат дека очекуваат администрацијата на американскиот претседател Џо Бајден да интервенира доколку штрајкот трае повеќе од една недела.
Како што објави Си-Ен-Ен штрајкот го потврдија и пристанишната управа на Њујорк и Њу Џерси, како и пристаништето Вирџинија, а започна на полноќ. Се чини дека постои голем јаз меѓу барањата на синдикатот и понудата на Поморската алијанса на Соединетите држави, која го користи акронимот USMX. Поморската алијанса ги претставува главните бродски линии, од кои сите се во странска сопственост; како и операторите на терминалите и пристанишните власти.
Штрајкот ќе го запре протокот на широк спектар на стоки над пристаништата на речиси сите товарни пристаништа од Мејн до Тексас. Ова вклучува сè, од банани до европско пиво, вино и алкохол, заедно со мебел, облека, покуќнина и европски автомобили, како и делови потребни за да работат фабриките во САД и американските работници во тие погони на работа. Тоа, исто така, може да го спречи американскиот извоз што сега тече низ тие пристаништа, што ќе им наштети на продажбата на американските компании.
„USMX го започна овој штрајк кога решија цврсто да ги задржат океанските превозници во странска сопственост кои заработуваат милијарди долари профит на пристаништата на Соединетите Држави, но не да ги компензираат американските работници од брегот на ILA кои вршат труд што им го носи нивното богатство“, рече претседателот на ILA, Харолд. Дагет, во изјавата објавена еден час по почетокот на штрајкот. „Подготвени сме да се бориме онолку долго колку што е потребно, да останеме надвор од штрајкот за кој било временски период, за да ги добиеме платите и заштитата од автоматизација што ги заслужуваат нашите членови на ИЛА“.
Biden admin not stepping in to stop this. Prepare now! On Oct 1st -45k port workers on East coast to strike requesting 70% salary increase. This will impact produce, meds, ability to get car parts, cars, foods and more. And of course everything will go up in cost! Already $$$$. pic.twitter.com/VFRqBY5PFv
— Crystal Myers-Barber (@Promogirl07) September 29, 2024
Во зависност од должината на штрајкот, тој може да резултира со недостиг на потрошувачки и индустриски стоки, што потоа може да доведе до покачување на цените. Тоа, исто така, може да означи назадување на економијата, која покажа знаци на закрепнување од прекините на синџирот на снабдување предизвикани од пандемијата што резултираше со скок на инфлацијата.
Вклучените пристаништа ги вклучуваат пристаништето во Њујорк и Њу Џерси, третото по големина пристаниште во државата по обем на ракуван товар. Вклучува и пристаништа со други специјалитети.
Порт Вилмингтон во Делавер се опишува себеси како водечко пристаниште за банани во нацијата, кое носи голем дел од омиленото овошје на Америка. Според Американското биро за фарми, 1,2 милиони метрички тони банани доаѓаат низ погодените пристаништа, што претставува околу една четвртина од бананите во нацијата.
Доле банани во самопослуга. Најпопуларното американско овошје би можело да има пократко снабдување ако работниците од брегот на пристаништата на источниот и заливскиот брег штрајкуваат рано во вторник.
Низ пристаништата се движат и други расипливи предмети, како што се црешите, како и голем процент на увезено вино, пиво и тврд алкохол. Суровините што ги користат американските производители на храна, како што се какаото и шеќерот, сочинуваат и голем дел од погодениот увоз.
И многу нерасипливи стоки, како што се мебел и апарати, се увезуваат и преку погодените пристаништа. Трговците на мало брзаат во последните месеци да ги добијат увозните производи што очекуваат да ги продаваат за време на празничната сезона до нив пред крајниот рок за штрајк на 1 октомври.
Ова е прв штрајк на овие пристаништа од 1977 година. Додека синдикатот вели дека има околу 50.000 членови опфатени со договорот, USMX го приближува бројот на пристанишни работни места поблиску до 25.000, без доволно работни места за сите работници во синдикатот да работат секој ден.
USMX се пожали дека синдикатот не преговара со добра волја, велејќи дека двете страни не се сретнале лично од јуни. USMX во понеделникот соопшти дека ја зголемил својата понуда за зголемување на платите за повеќе од 50% во однос на предложениот шестгодишен договор, но лице запознаено со преговорите рече дека понудата била одбиена од синдикатот. ILA не разговара јавно за своите барања, но за време на викендот, наводно, бараше годишни зголемувања на платите што ќе резултираат со покачувања од вкупно 77% во текот на договорот, при што највисоката плата ќе се искачи од 39 долари на час на 69 долари.
Фото: Принтскрин/Твитер