ДАЛИ ФОЛКСВАГЕН ЗА ПРВ ПАТ ВО ИСТОРИЈАТА ЗАТВОРА ФАБРИКИ ВО ГЕРМАНИЈА? Ситуацијата е сериозна
Објавено во: Економија 05 Септември, 2024
Фолксваген размислува дали да ги затвори фабриките во Германија за прв пат во својата 87-годишна историја поради намалување на трошоците.
Во изјавата во понеделникот, германскиот производител на автомобили, една од најголемите светски автомобилски компании, рече дека не може да ја исклучи можноста за затворање фабрики во својата матична земја. Меѓу другите мерки за „иднината“ на компанијата е и обидот за раскинување на договорот за заштита од вработување со синдикатите, кој постои од 1994 година.
„Европската автомобилска индустрија е во многу напорна и сериозна ситуација“, изјави извршниот директор на групацијата Фолксваген, Оливер Блуме.
„Економското опкружување стана уште поостро, а на европскиот пазар влегуваат нови конкуренти. Германија, особено како производствена локација, дополнително заостанува во однос на конкурентноста“.
Фолксваген, кој кон крајот на минатата година започна со намалување на трошоците од 10 милијарди евра, го губи уделот на пазарот во Кина, нејзиниот најголем единствен пазар. Во првата половина од годината, испораките до клиентите во таа земја паднаа за 7% во споредба со истиот период во 2023 година. Оперативната добивка на Групацијата падна за 11,4% на 10,1 милијарди евра.
Слабите перформанси во Кина доаѓаат откако компанијата губи од локалните брендови на електрични автомобили, особено BYD, кои исто така се растечка закана за нејзиниот бизнис во Европа.
„Нашата главна област на фокусирање е намалувањето на трошоците“, им рече Блуме на аналитичарите во минатомесечниот повик за заработка, наведувајќи ги планираните намалувања на фабричките, синџирот на снабдување и трошоците за работна сила. „Ги презедовме сите потребни организациски чекори. И сега се работи за трошоци, трошоци и трошоци“, додаде тој.
Плановите на Фолксваген за намалување на трошоците ќе се соочат со силен отпор од претставниците на синдикатот, кои држат речиси половина од местата во надзорниот одбор на компанијата, телото кое ги назначува извршните директори, пренесува Си-Ен-Ен.
ИГ Метал, еден од најмоќните германски синдикати, во понеделникот го обвини лошото управување за недостатоците на компанијата и вети дека ќе се бори за заштита на работните места.
„Денес бордот претстави неодговорен план кој ги тресе самите темели на Фолксваген, масовно загрозувајќи ги работните места и локациите“, рече во изјавата водечкиот преговарач на ИГ Метал, Торстен Грогер.
„Овој пристап не само што е кратковид, туку е и многу опасен - ризикува да го уништи срцето на Фолксваген... Нема да ги толерираме плановите што компанијата ги прави на штета на работната сила“.
Фолксваген вработува речиси 683.000 работници ширум светот, вклучувајќи околу 295.000 во Германија, според неговиот последен извештај за заработка.
Бонитет